Rodo

Created with:FileySpzoo

www.crdv.pl

Przetwarzanie sensoryczne

To, co my dorośli określamy jako „zabawę” jest w rzeczywistości niepowstrzymanym dążeniem dziecka do doświadczania pełni swoich zmysłów i swojego ciała w relacji z otaczającym światem. Wczesne lata życia dziecka są kluczowe dla porządkowania bodźców przez układ nerwowy.

To sposób, w jaki układ nerwowy odbiera oraz zmienia w reakcje organizmu bodźce docierające ze zmysłów. Integracja sensoryczna rozwija się przez doświadczenia zabawy i prowadzi do uporządkowania pracy mózgu młodego człowieka. Powszechnie większe znaczenie przypisuje się nauce języków obcych oraz rozwojowi umysłowemu, a na dalszy plan schodzą sensomotoryczne fundamenty tych wyższych funkcji, które budowane są poprzez swobodną, bardziej spontaniczną zabawę.

Jakie zachowania dziecka powinny zaniepokoić Rodzica?

• często potyka się, przewraca
• nie toleruje zabaw związanych z brudzeniem rąk
• nie lubi lekkiego dotyku a toleruje mocny
• nie lubi mycia twarzy i zębów, obcinania paznokci, czesania itp.
• szybko się męczy
• jest stale w ruchu (biega, kręci się, skacze, huśta się)
• nie lubi zatłoczonych miejsc
• nie lubi zabaw ruchowych, gier sportowych
• nie reaguje na ból
• nie lubi określonych tkanin ubraniowych (np. wełna)
• ma opóźnioną mowę lub trudności z wymową
• podczas zajęć stolikowych często podpiera głowę
• nieprawidłowo chwyta kredkę, długopis

-Rehabilitacja dzieci i niemowląt

-Terapia ręki

-Terapia czaszkowo-krzyżowa 

-BLT – (Balance Ligamentous Tension)

Zajęcia indywidualne, mające charakter tzw. naukowej zabawy. Dziecko bierze udział w zabawach ruchowych dostarczając sobie różnych bodźców zmysłowych. Wynikiem terapii jest poprawa pracy układu nerwowego, który zaczyna prawidłowo integrować bodźce, wywołując odpowiednie reakcje adaptacyjne u dziecka.

Terapia Integracji Sensorycznej

Starsza wersja naszej strony

żłobek Ursus Włochy Warszaw Prywatn przedszkole Ursus Warszawa Włoch